Stage Thyssen Krupp
Çelik parçaların otomatik nakliyesi

ThyssenKrupp otomatik yönlendirmeli araç sistemimize güvenmektedir

ThyssenKrupp iç nakliyesini otomatik yönlendirmeli araç sistemi (AGV-S) ile otomatikleştirmiştir. Sistem, çeşitli iş istasyonları arasında merdiven asansörleri için ray parçaları taşır. Firmanın seçiminde optimum esneklik ve minimum alan gereksinimi kilit faktör olmuştur. 

Optimize edilmiş nakliye rotaları, senkron süreçler

ThyssenKrupp, Krimpen an der Issel'deki Hollanda tesislerinde merdiven asansörleri için ray üretiyor. Ray üretim departmanı, üretim süreçlerini optimize etmek adına malzemelerin iç hareketlerine esnek ve yüksek performanslı bir çözüm aramaktaydı. 
Amaç, iç taşımacılıktan kaynaklanan kesintileri ortadan kaldırarak çalışanların yükünü hafifletirken, iş süreçlerini senkronize etmek ve otomasyon yoluyla hataları en aza indirmekti. Sınırlı alanın yanı sıra, üretim sürecindeki malzemeleri izleme seçeneği de dikkate alınmalıydı.
Mümkün olduğunca esnek olmakla birlikte, malzemelerin her bir üretim aşaması arasında otomatik olarak taşınması hedeflenmişti.

Kurt Debaene
ThyssenKrupp Operasyon Müdürü

“Otomasyon iç nakliyeyi de kapsamakta. Buradaki temel gereksinim hem güzergahlar hem de alan ihtiyaçları açısından esnekliği korumaktı."

Maksimum esneklik ile otomasyon 

Ray üretim departmanın, boru ve raf profilleri için altı farklı üretim kümesi bulunmaktadır ve bu kümelerin her biri belirli bir işlem aşamasından sorumludur. Sonuç olarak, bu materyaller her bir istasyona tek tek uğramaktadırlar. 
ThyssenKrupp, mümkün olduğunca esnek kalabilmek için otomatik yönlendirmeli araç sisteminde (AGV-S) karar kılmıştır. Bir monoray ve sabit bir konveyör bandı, üretim düzenindeki değişiklikleri idare edecek kadar esnek olmayacaktır. Nakliye için birkaç ray bir araya getirildiği için tek bir AGV-S yeterlidir. Gelecekte kapasitenin arttırılması gerekli görülürse ek AGV-S'leri sisteme entegre etmek basit bir prosedür olacaktır.

Sürücüsüz forkliftler

ThyssenKrupp öncü ve genişletilmiş bir lojistik çözümü için elektrikli bir kumada kolu ile çalışan transpalet ve ana sisteme bağlanan otomatik yönlendirmeli araç sistemimizde karar kılmıştır. 
ERC 215a, standart Jungheinrich forkliftine dayanan otomatik olarak kontrol edilen bir araçtır. Lazer navigasyonu ve üçgenleme nedeniyle, insansız yaya istifleyici tesiste 28 sahaya hizmet vermekte ve aynı anda sekiz boru ve raf profilini taşımaktadır. Lojistik yazılımı, otomatik olarak işlenen siparişlerin sırasını izler. Yaralanmaları veya hasarları önlemek için forklift, bir dizi güvenlik sensörü ile donatılmıştır. Herhangi bir engel yoluna çıkarsa AGV-S anında durmakta ve rotası tekrar serbest kaldığında ise otomatik olarak yoluna devam etmektedir.
Günümüzde, üretimde verimlilik ve değer çok daha önemli olduğundan, paletler bireysel üretim aşamalarında takip edilmekte ve ThyssenKrupp çalışanlarının iş yükü hafifletilmektedir.

Başka sorularınız var mı?